piątek, 14 lipca 2017

Jest tyle nowych, cudnych smaków, że trzeba je poznawać. W ogóle trzeba chłonąć wszystko co nowe. Życie jest za krótkie, żeby siedzieć w jednym miejscu i tkwić naburmuszonym na cały świat. Ile pięknych rzeczy może cię ominąć?

Magdalena Witkiewicz – Po prostu bądź 

Lato, pora roku, gdzie owoców jest od groma, możemy smakować truskawki, malinki, czereśnie, arbuzy i wiele innych pyszności. Wszystko dojrzewa i ma słodki smak, każdy może znaleźć coś dla siebie. Owoce można łączyć ze wszystkim, jeść je czy to na śniadanie, na obiad, na podwieczorek czy też może na kolacje. Można je dodawać do gofrów, naleśników i zachwycać się nimi. 

Dawno przepisów nie było, w tym tygodniu przyszła mi zamówiona forma do gofrów w kształcie serca, które robi się w piekarniku, przepis jest znakomity, skorzystałam z tego klik ,choć troszkę go ulepszyłam dodając cukier waniliowy, co nadaje mu naprawdę niesamowity smak i zapach. 

Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 2 szklanki mleka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/3 szklanki oleju
  • 2 jajka, żółtka oddzielone od białek 
  • cukier waniliowy (ja dodałam pół dużego opakowania)
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni (przy termoobiegu) - ok. 200 w normalnym.

Żółtka oddzielić od białek. W jednej miseczce ubić białka na sztywną pianę, a w drugiej zmiksować pozostałe składniki. Na koniec delikatnie wmieszać pianę do masy. 
Przelać do foremek na gofry (wyłożonej na płaskiej blasze do pieczenia) i piec 18-20 minut (choć w moim piekarniku wystarczyło zaledwie 15 minut i były ładnie przypieczone).
Po upieczeniu wyjąć z piekarnika i przewrócić foremką do góry nogami i wyjąć gofry (niemal same wyskakują, więc delikatnie). Podawać z ulubionymi dodatkami.

Mi wyszło 25 sercowych goferków, także całkiem sporo :)

Moja propozycja to gofry z domową nutellą, bananem i borówkami :)







Klara

9 komentarzy:

  1. No i tymi goframi mnie kupiłaś :) Wpadam do Ciebie na takie pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. na sam widok ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gofrów z piekarnika to ja jeszcze nie jadłam. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Żałuję, że już się skończyły truskawki, jadłam je, kiedy tylko mogłam :) Teraz zajadam się malinami :) A gofry wyglądają przepysznie, no i ten kształt - mam słabość do serduszek :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny przepis. Muszę sobie kupić taką foremkę i do dzieła ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. to się nazywa zdrowe jedzenie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. musze kupić takie foremki! :D genialne !:D
    http://czynnikipierwsze.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam takie smaki! :) Ach tak, to prawda - uwielbiam gofry, są wspaniałe.
    Ostatnio jednak jakoś kompletnie o nich zapomniałam. Trzeba zrobić niebawem. Tylko muszę dorwać tę formę.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się,że jesteś. ;*
Zostaw po sobie ślad.
Za każdy komentarz bardzo dziękuje !